söndag 30 september 2012

SÖNDAG PÅ HÖSTEN



Jag gick och plockade in lite saker på tomten idag och då slog det mig hur fantastiskt vacker naturen blir på hösten. Den byter helt och hållet skepnad. Tar på sig en färgrann men ändå så grå-beige kostym.
+

Och de frön och frukter som växer och trillar ner är bara så underligt vackra. Svampar. Hasselnötter. Löv. Ekollon. Äpplen. Illgrön, fuktig mossa. Och så all ved som vi klyvt under sommaren har vi nu staplat inför hösten & vinterns kalla vindar,  det vackra blottade trädet.

+

min SÖNDAGS bild får bli en påminnelse om att gå ut i naturen, öppna era sinnen och upptäck allt det vackra som finns där. Bara nu på hösten. Som små konstverk. Att insupa & njuta av!  Både med öga & mun.
+

Önskar er alla en härlig söndag. Jag rensar trattkantareller. Skalar fall-äpplen till en paj. Och plockar snart ihop för att åka in till stan. Och så spanar jag in alla vackra söndagsbilder på Fabriken, så klart!


10 kommentarer:

  1. härligt!!
    jag har tänkt samma tankar idag; om hur vacker hösten är!

    ang. din fråga om juicepress, så är den vi har kass. det är en billigare variant av märket melissa tror jag. vi köpte den mest för att testa.. och nu gör vi det så ofta att vi själva är på jakt efter en bättre. har hört om ngn variant från philips som ska vara bra. det viktiga för oss, som vi lärt oss av den vi ha nu, är att den måste vara lätt att göra rent, annars blir det lätt att man inte använder den alls.

    en skön söndag till dig också fina!

    SvaraRadera
  2. Vi gick en långpromenad idag och det var helt otroligt fint ute. Underbar årstid om solen får lysa lite.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bild på ekollonet! Det är så härligt att vara ute i naturen på hösten. Ha en fin kväll! Kram Elina

    SvaraRadera
  4. Usch, vi har inre alls kommit ut i den mån jag önskar idag. Förutom Kungsholmens brandstation då.. Hur läänge kan man hänga på en brandstation liksom?!? Hur länge som helst.

    Fina bilder. Och den rosa bilden med text med armbandet - sååå fin!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Precis så är min romantiska vy om hur en höstdag ska upplevas! Vår helg har haft inköp av ALLT som minifolket behöver under höst- och vinter. Blev en DYR nota, men nu kan vi luta oss tillbaka och kanske ta skogs helger framöver istället :)

    SvaraRadera
  6. Älskar hösten och har alltid gjort det! Så håller med dig, ut och njut! Vi var också ute på ön; körde em repris av er helg:-) älskar luften och havet och hann med brasa och gott vin och massa trattkantareller. Blev en god svampbrusetta och svamppasta ikväll:-)

    Ha en bar vecka!

    SvaraRadera
  7. Härliga höstbilder! Älskar årstidsskiftningar... älskar naturen.
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  8. Jamen visst! Allt är galet vackert just nu. Har njutit av både skogen mitt i Skåne i går och så Österlen i dag. man blir helt stum av hur fint det är.

    Kram! //L

    SvaraRadera
  9. Hej fina Ulrika!

    Tack så hemskt mycket för att du bidrar med fantastisk inspiration till Fabriken! Vi visar stolt upp en av dina söndagsbilder i dag! Kram!

    tina | fabriken

    SvaraRadera
  10. Härliga höstbilder :) kram Diana

    SvaraRadera