lördag 15 oktober 2016

LITE HÖST MOOD a la llilla.u


I torsdags var jag, Anna (Mrs Mighetto) & Annica (Annixen) ute med vår #leoklubben. Vi möttes upp hemma hos mig innan för lite bubbel & småplock och viktigast : THE CATCH UP. Har inte sets sedan innan sommaren. Det är lång tid för oss! Ändring på det! 
Anna hade med sig de allra vackraste dahlior i en cool orange_ish färg. Höst-vackra! Det påminner mig om att jag måste så massor av dahlior inför nästa sommar/höst.
Vi gick sedan vidare till Portal vid St Eriksplan. Ett riktigt trevligt ställe med mycket god mat & dryck. Kanske i 'mustigast' laget i smaker för mig. Jag gillar enkel och ren smak. Och vill gärna blanda mina smaker på tallriken själv. Här blev det som ett potpurri av allt på en gång. Gott, men i maffigaste laget, som sagt.

Önskar mig en stor och gosig stickad tröja - gärna den från Hope. Och gärna dessa Acne boots. SkinnbYxor har jag redan några par, men ett par tights vore också trevligt att utöka garderoben med.
Och en sådan där lagon lång och vid höstkappa. Ja tack!

Och en enkel oufit som denna. Får mig att leta efter en skön 'kostym' byxa. Sådana som jag levde i då jag jobbade inom bank&finans. Då inga jeans fick bäras på jobbet. Därför har de inte på många många år hittat tillbaka till min garderob. Men nu så är jag sugen igen.

På höstlovet hamnade vi till slut på Mallorca, några dagar. Vi ska bo i ett liknande rum som det här ovan. Lycka! Hotellfrullar, gott & starkt kaffe, pinchos, mustiga röda viner och familjetid de lux. Och lite shopping för mamman. 
Vi kör några dagar på västkusetn i Sollér till att börja med. Där ska vi ta det lugnt, åka på lite utflykter och hänga i den uppvärmda poolen. Sedan drar vi några nätter i Palmas gamla stad. 
Vi inser naturligtvis att Mallorca inte är det ultimata resmålet på höstlovet, i alla fall om det är sol & bad man letar efter. Men lika väl som vi drar till någon av Europas huvudstäder så kan vi besöka ön Mallorca och uppleva god mat och kultur. Och har vi tur skiner solen  alla fall lite varmare än i Stockholm just den veckan. 

Och så börjar vi så smått planera renovering i lägenheten - kök & toaletter. Vi börjar med inspiration, så får vi se när det sker. Men nog behövs det. Så jag pinnar på och inspireras.
Så länge köper jag mina favorit linnesängkläder i min favoritfärg just nu - petrol. Älskar deM


u.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar