torsdag 13 oktober 2016

GARDINER

Som sagt, nu är jobbet med gardiner igång och tack och lov för att jag har duktiga Sofia som vän - och som just startat interirör-företaget Lördag Interior - som kan hjälpa mig. Alla tyger är valda från Astrids underbara tyger. Ett vackert, vitt, tvättat linnetyger till vårt vardagsrum och ett fantastiskt vackert ylletyg till sovrummet, men en för att vara en mörkläggningsgardin riktigt fin 'bakom-gardin'. De ska alla vara takmonterade gardiner i full längd, från vägg till vägg. Nedan är några av alla de bilder som jag letat upp som inspiration.

Jag och gardiner är inte bästa vänner, jag är rättare sagt livrädd för dem. Rädd att de ska kännas för tunga, ta över liksom. Vår lägenhet är stor och sekelskifte med fantastiska fönster, så jag hoppas att detta ska bli bra. Och det är ju bara att inse att vi INTE kan ha de provisoriska mörkläggningsgardinera längre, hängandes fula i alla rum. Haha!

Fortsättning följer.


2 kommentarer:

  1. Det kommer bli super vackert. Häng dem bara inte så det täcker fönstret utan väggen. Breddar vackra fönster.

    SvaraRadera
  2. Astrids har många fina! Var inte rädd, Det kommer att bli jättefint!

    SvaraRadera