onsdag 28 september 2016

DET ÄR BANNIMEJ DAGS …

… att dra igång den här gamla skördetröskan till blogg igen.
Jag tittar så ofta in och tänker att jag ska börja. Att jag VILL börja igen.
Men så låser det sig.
Nu så ska jag göra ett nytt försök.
Vi flyttade in i vår 'nya' lägenhet för lite mer än 2 år sedan. Det skedde med buller och bång då vi länge letat och sedan plötsligt så var den där. Den som vi så länge letat efter. Precis så stor som vår familj behövde. Och precis den layout och den känsla som vi sökte. Så vi slog till. Snabbt.

Inflytten var mitt i början av juni 2014, d v s den period på året som är som mest hektisk för little.u (tillsammans med tiden innan jul). Jag jobbade dygnet runt. Så jag packade ihop så mycket jag kunde och sedan fixade Maken med flytten (han hade turligt nog 3 månders garden leave).
Han packade upp, placerade ut möbler. Tog emot några av de nya möbler som vi köpte in. Han skapade listor på saker som vi skulle behöva fixa i och med inflytten på en större bostad. Och han fixade provisoriska garderober. Allt detta skulle vi fixa med då det lugnade ner sig hos little.u.

Men så kom sommarlovet, jag 'glömde' ta ledigt den sommaren för jag tänkte att beställningarna skulle nog bli färre under sommaren. Men se det blev de inte och jag satt tidiga mornar och sena kvällar och slipade brickor och körde fram och tillbaka till posten. Men vi njöt av en underbar sommar och hade en galet härlig sommar. Maken var ju ledig HELA sommaren. Det hör till ovanligheterna.

Och den nya lägenheten kom vi hem till först i augusti igen - när skolorna började igen. Och makens nya jobb drog igång. Och sedan dess har inte mycket hänt här hemma i vårt fina hem. Vi trivs ju så bra! Med rymden, de vackra golven och det härliga ljuset som strålar in (genom de smutsiga fönstren). 
Jo då - vi har tänkt på hur vi vill ha det. Det har vi. MYCKET! 
När jag vaknade och tittade på våra provisoriska garderober förra helgen fick jag nog. Nu är det dags att ta tag i den här lägenheten. Ge den all den familjekärlek som vi kan. 

Så förra helgen köpte vi garderober till vårt sovrum. Och som vi går omkring och ler och klappar oss själva på axeln. Så bra det blev! Så fantastiskt att ha riktiga garderober! Och med ljus som slår på när de öppnas. Och alla kläder kan hängas och läggas och sorteras så fint. Hittade till och med några plagg som jag hade glömt bort att jag hade. Haha!

Nu är vi laddade. Till tusen. Nästa projekt är gardiner. Till vårt sovrum, vårt vardagsrum och hallen. Nya rullgardiner till barnens rum. Lyckan är att ha en vän som Sofia som driver Lördags Interior i Uppsala och som kan hjälpa mig. Mer om hennes fantastiska butik/företag en annan dag. Astrids tyger har helt fantastiska och nu ska vi välja bland de små fina tygprover som jag fick med mig hem idag, efter ett besök i deras fina butik. Kommer bli så bra det här! 
I verkstan så tillverkar jag massor av örhängen med bokstäver. Löder så mycket nu när jag fått in knixet. Så mycket ideer. 

Och så knackar jag på med min nya hemsida. Snart kanske … *ler*.

Vi ses snart igen!
u.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar