torsdag 3 september 2015

SKÅP, SOFFOR OCH ANNAT FINT

Jag längtar massvis till oktober då IKEA börjar sälja serien Björknäs. Skåpet i ljust trä ska jag nämigen köpa till min verkstad och förvara en massa saker i. Är även sugen på det mörkare mindre skåpet som jag tänker skulle göra sig väldigt fint i vår sommarstuga.

Hela serien Björknäs känns så rätt nu i höst. Och väldigt mycket Norrgavel.

Naturliga material som trä, fårskinn, läder, ull, linne och munblåst glas kännetecknar BJÖRKSNÄS som hämtar inspiration i skandinaviska hantverkstraditioner. Möblerna har vackra snickeridetaljer och den massiva björken har fått en sidenmatt yta som är behaglig att röra vid.

Jag har även bestämt mig för en soffa hit till verkstan, där jag kan sitta och ta en kopp kaffe och svara på emails. Ibland behövs en liten break, att slipa är smutsigt och tungt. Då känns en mörkt grå soffa bra.  Det blir den här.

Men min beställning får ske då Bjöknäs går att beställa.


1 kommentar:

  1. Barfota,yes!! Blåeld har mina föräldrar. Tycker att den är så vacker. Kram Anita

    SvaraRadera