fredag 21 augusti 2015

LJUVLIGA SENSOMMARDAGAR


Vilka ljuvliga dagar vi avslutade sommarlovet med. 
Precis när solen kom åkte vi dock till ett lika soligt London.
Hälsade på vänner och njöt av vår gamla hemstad under flera år.
Vi bor alltid i området Clerkenwell när vi åker dit. Bor på ett fantastiskt litet boutique hotell.
Och äter på några av de härliga restauranger som ligger i detta område (har ni int testat St Johns, gör't! eller morgon kaffet på Carluccios. Eller en after work på SOS).
Vi besökte även vänner i deras hem och fick riktigt kvalitetstid med vänner som inte träffar så ofta som vi önskade. Tack till er som bjöd på stor generositet i era hem, ni vet vilka ni är! Love you!

Sedan när vi sladdade hem på söndagen så drog jobbet igång på fullfart för mig och Maken. Men vi drog ut till ön på helgen, som bjöd på strålande sol i sällskap av mormor och morfar som var uppe för att hjälpa till med barnen innan skolan började nu i veckan. Vi stannade en dag extra på ön och bara njöt. Lyxen av att köra eget. Nu får vi istället njuta av stugan på ön endast på helgerna, och det är ju inte så fy skam det heller.

Att vara tillbaka i verkstan kändes först 'fy!' - så mycket att ta igen och så mycket att beställa hem - allt kändes lite tungt. Värst var nog att inte bo i stugan och få bara vara med kidsen och Maken 24/7. Men nu är jag 'up and running' på full fart igen och älskar det!  little.u är det bästa som hänt mig och när jag tittar i min bokföring och inser att det går så bra att jag t o m nu fått ett SGI hos försäkringskassan, ja då känner jag mig stolt. Jag stämplar, sågar och slipar, polerar brickor detta i ett rasslande tempo! Nyheter på väg in i butiken. Så kul! Så kul!


Och nästan det bästa med att jobba, idag kör vi fredags-hejja-hejja-ropet!
Jiiiihaaaa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar