onsdag 10 juni 2015

Nu BLOMSTRAR DET I DALENS FAMN …

Skolavslutning idag. Roscermonin - förskoleklassen ger en ros till de som går ut nian och går genom hela ljushallen hand i hand. Den blomstertid nu kommer och så kramar och tårar, men också lite skratt och mycket glädje i klassrummet efteråt. Sommarrulltårta och kaffe. Kramar i massor. 
Vi har haft ett omtumlande avslut på lågstadiet för stort monster då vår rektor rörde om lite i grytan en fredag för en vecka sedan, men efter en stor insats från oss föräldrar kunde vi idag ta sommarlov och se fram emot att börja fyran efter sommaren. Som vi kommer att sakna vår lärare och fritidspedagoger. De har betytt massvis för våra barn. Och det var så synd att litet monster inte fick ta över dem nu när han börjar ettan. Men det blir nog bra det också.

Stort monster bad mig tillverka halsband till fröknarna - alla med egna små valda ord. Fröken fick det på bilden ovan - en ny design som kommer efter sommaren. De andra fick AWESOME på rund bricka med samma design. 

Vad jag gjorde igår kväll - köpte bamsebunt med blommor på Hötorget - tur att Maken kunde komma och bära hem dem åt mig. Satte sedan samman ljuvliga buketter till litet monsters lärare … de där pionerna, vilken doft! Åh!

Nu jobbar jag ett par dagar till - sedan tänkte jag ta lite ledigt. Ganska mycket ledigt i år. Mer info kommer imorgon om detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar