fredag 5 juni 2015

NÄR ALLT FALLER PÅ PLATS …


Sista tiden har min försäljning i little.u ökat lavinartat - till min stora glädje men också med en viss stress som följd. Ni vet att jag vikt varenda litet silkespapper för hand till små paket, att jag har skrivit varenda liten tack-lapp för hand och tryckt fram little.u loggan på min dymao klämt till varje smyckespaket. Jag har länge haft en vision om hur jag vill att mina smycken ska tas emot - och det är otroligt viktigt för mig att varje person som tar emot mina smycken på posten/in real life känner sig speciell. Att det är gjort just för dem. Det handvikta, handskrivna och handtryckta har gett detta - ni vet tillsammans med rosa silkespapper och silkesband.

Men när antalet ökar och det fortfarande bara finns 24 timmar på ens dygn och man dessutom får en diagnos på frozen shoulder (höger arm dessutom) så går det inte göra allt detta själv. Så därför fick jag snabbt som tusan leta reda på de finaste små nude-rosa paketen (även om ett lager silkespapper viks runt om smycket inne i paketet), jag hittade ett nytt tryckeri nere i skåne (!!) som förstod precis vad jag var ute efter och nu är allt på plats. Det sista kom med leverans idag - víola!

Här är det nya little.u paketet !
Jag tycker själv att jag har lyckats bra utan att 'nalla' alltför mycket på det där handgjorda - eller vad tycker ni? Jag skriver fortfarande en personlig hälsning, men inte all text. Jag viker fortfarande ett lager silkespapper, men inte hela paketet och jag hjärtar fortfarande rosa paket & silkesband OCH jag lägger ner precis lika mycket tid på allas små little.u beställningar. Men mer effektivt! Jag är så nöjd!

3 kommentarer:

  1. Åååh, så fint du jobbar runt om... : )

    SvaraRadera
  2. Klart du kan vara nöjd. Det är så fint.
    Ska företaget växa "måste" du nog skära ner tid på något, och du måste ju ha tid till nya idéer och att göra smycken.
    Helt rätt prio. ����

    SvaraRadera
  3. Så himla fint, Ulrika. Precis med lika mycket omtanke som innan och nu kan du lägga tiden på annat. Klokt beslut och finfint genomförande. Som mottagare blir man ju bara så glad!

    SvaraRadera