fredag 28 november 2014

2014 EDITION OF little.u's JULKLAPPAR 0ch MASSOR AV VIKTIG little.u INFO INFÖR JUL


Ja, jag erkänner! 
Jag gick lite bersärkagång bland silkesband, glitter och pudrigt rosa i år när julklappsförpackningarna skulle beställas. Tror kanske att jag saknade lite glitter & glamour i vardagen just då … *ler*.

När du beställer little.u smycken och önskar få dem som julklappar - skriv det i din beställning, gärna också vilket/vilka smycken som ska vara julklappar - eftersom det inte får plats så många julklappspaket i varje i försändelse (max 3 st). Övriga smycken som kanske är till dig själv eller som bara är en gåva så där i förbifarten - och inte behöver presentförpackas - förpackas naturligtvis också vackert! Med det vanliga handvikta rosa silkespaket, silkesband och guldstjärna. Dessa tar dock inte riktigt så stor plats i försändelsen. Jag bjuder på julklappsinlagningen nu innan jul. För att det är så härligt med glitter, silke och rosa till jul!

Fr o m den 1 december fram till jul skickas alla mina försändelser med postens SKICKA LÄTT (55 sek) eller REK (65 sek). Detta för att inga smycken ska komma bort bland alla andra julkort och julpaket som skickas. Det hände mer flera av mina försändelser förra året och jag vill inte utsätta varken er eller mig själv för detta i år. Stor stress och många svettpärlor blir det …

T o m den 10 december kan du göra din julklappsbeställning och jag garanterar leverans innan julafton. 

Tänk på att jag gör allt själv - jag svarar på emails, jag skickar orderbekräftelser, jag stämplar, jag fakturerar, jag slipar med en slip, jag putsar med en annan slip, jag stoppar dem i trumlaren, jag polerar kanske lite till, jag polerar, jag vitkokar, jag sätter samman smycken, jag köper in material som tar slut i ett, jag snackar med oförstående leverantörer, jag leker ekonomi-tant och stämmer av konton, jag slår in paket (jippi, det är ju kul!) och jag går till posten - så, jamen, ni förstår ju att jag behöver lite tid på mig för era smycken. Att så många dessutom gillar mitt hantverk (för varje smycke hanteras verkligen med bara mina händer) och beställer mina smycken är fantastiskt! Jag älskar det jag gör och vill kunna ge varje kund det där lilla extra. Så snälla hjälp mig här, beställ i god tid! Och har förstående för att det kanske tar lite extra tid just nu men att de i alla fall kommer innan jul. OM du beställer innan den 10 december. 

En liten pssst! Känner jag att min beställningslista blir övermäktig så kommer jag att stänga shopen för fler beställningar. Jag är ju som sagt bara jag och har bara 24 timmar på ett dygn. Plus en familj! Hahaha! Men de förstår att jag mer eller mindre bor här i verkstan just nu … Fast Litet Monster frågade igår: "Mamma, du kommer väl på min lucia?!" Så klart jag vill se Snögubben Olof i luciatåget! (hjärtat!)

Ett litet psssst till! Tänk på att göra era betalningar så snart ni kan efter er beställning. Det underlättar otroligt mycket för mig. Då kan smycket tillverkas och skickas så snart jag är vid ditt smycke i orderlistan … och ingen tid behöver läggas på
Det var väl allt för nu.
JULEFRID!

2 kommentarer:

  1. Vackra paket kom idag.
    Hoppas du både hinner jobba och njuta av advent, lucia och julpyssel i december.
    Så glad att jag hittade dig - tänk vad bloggvärlden är bra.

    SvaraRadera
  2. Du är grym, så himla duktig!! Ja dina smycken är verkligen ett hantverk, stressa inte ihjädig, andas andas

    stor kram

    jag är glad och kommer att njuta av dina vackra paket under granen

    SvaraRadera