torsdag 11 september 2014

LJUS I MITT HUS

Idag är temat inne hos Fabriken Ljus i mitt hus

I just love candles!

Jag tog en bild ikävll, den översta och konstaterade att näe, det var inte min bästa fotodag idag! Så jag tittade igenom mitt blogg-bildarkiv. Herre gud så mycket ljus jag har fotat! Alla slags ljus. Allra bäst är de gamla hederliga stearinljusen. Och så doftljusen. Och nu även faktiskt de batteridrivna ljusen (även om de är på låtsas, vilket kan ha sina fördelar måste jag nog ändå säga - de bästa hittar ni här). Jag älskar att tända massor av levande ljus på kvällarna, helst i alla rum, och kura upp mig i soffan. Jag vill ha dem utspridda i små grupper, med olika höjder på ljusstakarna. Som små arrangemang, och gärna tillsammans med en vacker bukett blommor.

Men ljus behöver ju inte bara vara stearinljus, det kan ju även vara annan belysning. Här kan ni se några av de 'ljus i vårt hus' från förra lägenheten - de flesta är med här i nya men på lite andra platser. Jag gillar allra bäst punktbelysning. Taklampor - not so much! Inte tända i alla fall. Jag vill ha det mysigt … så där lite halvmörkt och gärna med lite fladdrande sken. *ler*

Nähä, dags att pussa läsande barn god natt. 
Tända mina ljus, plocka ut Ben & Jerry ur frysen och krypa upp i soffhörnet. 
Jag är så in i bängens trött. Kan hösttröttheten redan komma? 
Ska surfa förbi Fabrikens alla ljusa inlägg idag, gör det du också vetja! 
Hoppas jag hinner igenom alla innan jag somnar …

5 kommentarer:

  1. Vilken lysande kavalkad:) Fint, snyggt och mysigt i en salig blandning. Jag gillar det mycket. Mycket:)

    Kram och god natt;)

    SvaraRadera
  2. Så många härliga bilder du bjuder på! :) Att tända ljus är bland det bästa med hösten...
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det var sannerligen en ljuskavalkad som hette duga det. Många fina bilder!

    SvaraRadera
  4. Ja oj så många fina ljus! Och jag håller med - det är så mysigt! Just i detta nu sitter jag här med ett doftljus vid bordet som fladdrar och luktar gott och borta i hörnet står en grupp med led-ljusen och gör det extra mysigt. För oss med snedtak här på övervåningen så är de där vaxljusen helt otroligt bra! Trevlig fredag och helg! Kramar.

    SvaraRadera
  5. Experience is always that marvelous issue that will enables you to actually acknowledge a mistake once you ensure it is once more.

    produsen jaket kulit
    jaket kulit murah
    toko jaket kulit murah garut
    jaket kulit wanita asal garut

    SvaraRadera