torsdag 18 september 2014

BARNRUM

Idag kör vi barnrum / gästrum inne på Fabriken

Eftersom jag ska iväg och är borta i stort sett hela dagen idag så var det bara att knäppa av några bilder nu på morgonen. Ostädat, ostylat och inlekt. Litet Monsters rum är verkligen litet, OCH svårmöblerat. Det är avlångt och smalt. Det är den så kallade gamla pigkammaren, precis in till köket. Men det är så härligt tack vare vår takhöjd som ger en otrolig rymd, de vackert slipade trägolv (med maskhål och allt), höga fönster (här kan ni ju bortse från våra nattgardiner, men jag är själv ikväll och kan då inte ta ner dem för då får jag inte upp dem igen. Kom på denna fiffiga lösning då, ett band på mitten. I Litet Monsters fall är det t o m hans medalj från skridskoåkningen som agerar gardinband ;) och så klart - en kakelugn. Tydligen användes detta rum även som bastu för många år sedan - hahaha!

Att mamman i familjen är en samlare av hög rang kan man tydligt se på dessa bilder. En samlare av 'roliga' barnleksaker. Och vår yngsta son har ärvt denna ådra. Vi älskar att leta efter nya PEZ-figurer. Uppstoppade djurhuvud kan man ju inte bara ha ett av - en hel samling av savannens djur tack! Och när vi är i USA går vi (jag!) all in på de älskade Disney/Pixar figurerna i modell större. Min Make tycker att jag är galen. Åh vad jag blir glad av dem. Varje dag!

Litet Monster delade tidigare rum med sin storebror (här och här och här och framförallt här kan man hitta bilder från deras gemensamma rum i vår gamla lägenhet). Han älskar att ha ett eget rum. Han kan sitta där inne länge och bygga lego, köra bilbana eller läsa en bok. Även om det ska erkännas att han trivs ganska bra i brorsans rum också … gärna tätt klistrad vid hans sida när han spelar Skylanders på tv-spelet. Brorsorna B!

Barnrum är kul! 
Jag önskar jag hade ett till rum i vår lägenhet, ett gästrum men, men … 
Titta in på Fabriken idag för mer inspiration!

5 kommentarer:

  1. Åh, jag vill också ha en kakelugn i mitt rum!! Vilket underbart litet barnrum, vilket ljus, vilken takhöjd, mycket trivsamt.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  2. Men å vilket härligt rum! Så ljust och härligt!
    Kakelugn...vilken lyx!

    Ha en bra dag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Jättefint:-) det är det som är så härligt att bo i sekelskifte att man har höjden, efter att ha bott så sen 1994 så inser jag att jag inte bo annorlunda...fin, fin leksaker, inte kan man få för många djurhuvuden...
    Åh golvet, underbart, vår yngsta har också vitt trägolv så fint . Du har verkligen fin smak, hoppas du snart visar upp ert nya fina hem i Plaza :-) kul med inredning vi har ynensten att ha sju rum i vår lägenhet så har också ett litet gästrum/arbetsrum....av någon konstig anledning trivs jag i det lilla rummet, så små rum kan vara väldigt mysiga (även om de kan vara svårmöblerade)

    kram

    SvaraRadera
  4. glömde smart idé med gardinen...man får vara smart om man är kort och bor högt till tak, eller hur :-)

    SvaraRadera
  5. Vilket mysigt rum! Vilken höjd i taket och så mysigt med kakelugn, kram Suss

    SvaraRadera