onsdag 7 maj 2014

MÅNADENS FYRA ~ M

MÅNADENS FYRA
… som Anna och jag kör!
För man kan aldrig få för mycket av det goda och ju fler vi är desto roligare".  
Vill du haka på - lämna då en kommentar här nedan med en länk till er 'fyra' (eller hos Anna) så hittar vi era 'fyror'. Länka gärna till våra inlägg i ert inlägg, så kan era läsare också vara med om de vill. The more the merrier! I slutet av månaden sammanställer vi alla som är med och länkar till era inlägg. Jag ber o ursäkt, men jag har tyvärr inte hunnit med att sammanställa april månad ännu … men snart! Bättre sent än aldrig.

Maj månads bokstav är M : maträtt | måste | mini | mönster 

Och här kommer mina FYRA M:



maträtt | Jag fullkomligt älskar asiatisk mat. Dumblings. Vårrullar. Smaker som lime & koriander, kokos & sesamolja, citrongräs & chili. Och månadens maträtt får nog bli Paneng curry. Slurp! Skulle kunna äta det och vårrullar från vår 'vagn' på ön varje dag! Nästan … hahaha … 

måste | Ett måste för mig just nu är L'oreals False Lash Wings. Kanske världens bästa mascara. Smular inte. Sitter en hel dag. Och ger kraftiga & långa fransar. Lätt att 'smeta på' och fördelar fransarna fint. Inga klumpar. För en blondin som jag, med veka fransar, är detta ett måste … och de blir nästan som lösfransar. Fast naturligare. Och kliar inte. 

mini | halsband UN PETIT CŒR - mini, mini och så petit. Nu kommer det äntligen börja säljas. Den tunna, tunna kedjan har äntligen kommit. Och det lilla trådhjärtat är så gulligt. Jag har själv burit mitt varje dag i snart ett halvår år nu. Ett fint komplement till större smycken.

mönster | Jag har alltid varit väldigt förtjust i naturmaterial. De bär de allra vackraste av mönster. King of Mönster! Så när jag såg de fina marmorbrickorna för första gången visste jag att jag ville ha en - gärna den största. Att samla & ställa fina saker på. Och när jag då hittade den med en ganska bra rabatt slog jag till - ganska länge sedan nu. Och jag är fortfarande precis lika nöjd ned det. Och prick-mönstret på krukan i mässing. Precis så som jag älskar mönster ~ inte allt för synliga men ändå där. Här skrev jag en annan gång om min känsla om mönster … om hur jag gillar mönster men lätt blir lite yr när det blir för mycket av det goda.

HÄR är mina tidigare månadens FYRA. 

8 kommentarer:

  1. Den ständiga jägare efter ny maskars hälsar och tips-tackar. Maxfactor here we go. Testing-testing!
    Fint as always.

    SvaraRadera
  2. Vilket litet fint minihjärta, u! Och mascaran kanske man skulle slå sig på - tack för tips. Min fyra här http://weronica.daysweekends.com/2014/05/07/manadens-fyra-m/ Heja er med fyrorna - skoj är det!

    SvaraRadera
  3. Åh äntligen! :) vad kostar halsbandet? Hittar det inte i shopen. Kram

    SvaraRadera
  4. Alltid lika kul när era månadens fyra dyker upp! Mina fyra M kommer i veckan. Ska bara klura lite till... :)

    SvaraRadera
  5. Hallå! Jag hänger på för första gången! Här; http://garderobenmin.blogspot.se/2014/05/manadens-fyra-matratt-maste-mini-monster.html

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig fyra! Och den där marmorbrickan är ljuvlig, precis som dina små hjärtan. Kul att ni fortsätter mata oss med fyror - min finns uppe nu http://blomsterochbakverk.se/2014/may/manadens-fyra-m-2.html Fin fredag till dig!

    SvaraRadera
  7. Fina mönster du visar! Ha en skön helg! (Mina fyra M finns på min blogg!)

    SvaraRadera
  8. Ja, tänk att man aldrig tycks tröttna på marmor. Det är ju verkligen ett så fint mönster!
    Min fyra finns nu på min blogg :)

    SvaraRadera