torsdag 15 maj 2014

DUKNING


Idag när Fabriken har DUKNING som tema bjuder jag på den dukning som vi hade på nyårsafton. Jag gillar en ganska enkel dukning … med bara enkelt porslin, stilrena bestick och så våra olika Iitala glas. Och massor av ljus och blommor. Dukar jag med duk och servetter så blir det i linne och inte alltid så väldans välstruket precis. Som sagt enkelt och avslappnat! Det är ju trots allt maten som vi gillar att lägga fokus på. Det bästa som finns är att sätta på feel-good-musik, hälla up varsitt glas rött och laga maten i flera timmar tillsammans … och sedan droppar vännerna in. Och så får man en härlig kväll tillsammans! I like!

Men jag önskar att jag var lie mer omsorgsfull i min dukning, oftare! Så nu kikar jag in på Fabriken idag och spanar in vad ni andra har för tips på dukning. 

5 kommentarer:

  1. Väldigt, väldigt fint! Jag tänker ofta att jag slavlika bättre på att duka med mörk duk, men sen faller jag lätt in i det vita i alla fall.

    SvaraRadera
  2. I det enkla finns det vackra, det bevisar du här, jättefint.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder, jag gillar den bruna linneduken och de rosa små sidenrosetterna. Väldigt fin färg- och material kombination :D
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Och Iittala, här med. I alla lägen på alla bord. Tycker så mycket om dina ljusstakar. Och middag med indroppande gäster, bästa grejen! Kram

    SvaraRadera
  5. Tycker att du har ett galet bra sinne för form, färg och uttryck, :-) Älskar också mina Ittala-glas

    idag Happy Friday, eller hur!! Skärgården here I come....

    SvaraRadera