torsdag 17 april 2014

PÅSKPYNT


Dagens tema i Fabriken är PÅSK. Så värst mycket pynt har vi dock inte här hemma. Ett ris (rönnbärsris - visade det sig vara) med vita, vackra porslinsfjädrar är det vi har i år. Och så den knallgula ljusstaken. Och lite vackra blommor. Jag har tänkt testa att marmorera med rödlök ikväll. De jag sprayade förra året i guld och koppar blev ju så där liksom, hmmm … Jag ädr väldigt imponerad av alla som sprayar och har sig och får det så där jämt och vackert. Mitt rann mest och kladdade. Och blev inte alls fina. Och då hade jag ändå blåst ägg och haft mig. Suck!

Och barnens påskpynt, som vi gjorde för flera år sedan, hänger fortfarande kvar inne hos dem. Som en vacker mobil. Jag gillar dem massvis.
Har du inte ännu hunnit påskpynta så kan du ju ta ett varv inne hos Fabriken och finna inspirationen. Det lär ju finnas en hel del påskigt gult där idag … 


Med det önskar jag er alla en riktigt glad påsk.
Som jag ska njuta av några dagars ledighet & frisk luft.
Och god mat.
(och ostbågar)

2 kommentarer:

  1. Glad Päsk önskar jag från andra sidan plurret.
    Jättefin gul ljusstake.
    Bodil

    SvaraRadera