torsdag 24 april 2014

ÅTERBRUK, RECYCLING, NY FUNKTION, UTSLÄNGD OCH INSLÄPPT ~ EN NY CHANS HELT ENKELT


Jag älskar glas. 
Gärna munblåst & vackert glas.
Och gärna tillverkat för länge sedan.
Mina damejeannes som mamma letat upp åt mig älskar jag.
Vackra kristallglas-skålar som jag funnit på loppis.
Krukor med patina, utdömda av någon annan. Lyx för mig.
Vårt nuvarande soffbord. 
Som är den gamla snickarlådan som mannen hade sina verktyg i som vi köpte sommarstugan av.
Och den gamla fruktlådan i köket. Där vi gömmer allt som inte ska synas.
"Sydsvenska Frukt AB| Hälsingborg" står det stämplat på den.

Några av de saker som varit någon annans. 
Men som nu är mina skatter.
Och så tillför den där extra personliga känslan i ens hem.

+

Idag kan ni se hur andra reflekterar över dessa saker inne hos Fabriken.



4 kommentarer:

  1. Då gillar vi samma :) ...älskar gammalt glas.
    Ha en fin helg . / Pernilla

    SvaraRadera
  2. Så fint, återbruk är verkligen en lisa för själen, att få ta hand om och låta saker och ting få en ny chans.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  3. Ja men ni har det ju så fint! Och jag älskar din senaste Instagrambild med vasen och blommorna. Den ropar VÅR!

    SvaraRadera
  4. Ja, vad fint det är med glas! Och speciellt att blanda så där fint som du gjort.

    SvaraRadera