torsdag 13 mars 2014

LITE BLANDAT DENNA SOLIGA TORSDAG


Jag har plockat in körsbärskvistar.
Och nu går det undan.
Knopparna börjar slå ut på en dag. Solen skiner.
Löprundan på en mil gick lätt i Haga idag.
Leende människor i solglasögon som man möter på de dammiga trottoarerna.
Men jag är inte den som ropar hej ännu, det sa visst dra in isvindar i helgen … (me, partypooper!??;)

Bilderna är rent av magiska. Jag beundrar verkligen hennes jobb.
Och en del av kläderna har jag redan i killarnas garderob.

Många vill hänga på brickor på andra av mina armband.
Det brukar jag lösa med att hänga små runda brickor vid låset, i varsin liten extra bit kedja.
De dinglar så härligt från armen då.

Bor just nu i den här kavajen.
Älskar den.
Som en kofta men ändå mer klätt som kavaj.
Ni hittar den här.

Våra bygglovshandlingar för stugan på vår ö är inskickade.
På lördag ska vi träffa snickaren som ska bygga åt oss.
Nu äntligen! Nu händer det. (direkt efter sommaren).
Och ni ska få se lite mer av vad som komma skall snart.
Allt är 'väl genomtänkt' (mohahaha, vi började redan för 8 år sedan och fundera på hur vi ville ha det - den där tummen som sitter hårt fast ibland).
Anna visade häromdagen de här bilderna på en superfin liten toalett. (bildern är från här)
Den där kommoden hönni - var hittar man den? En sådan har jag länge letat efter.

Jag är därför super glad över att Byggfabriken slår upp portarna här i Vasastan i helgen
Så jag vet vart jag ska göra ett besök i nästa vecka … 
Ett sånt här badkar, ja tack! Och en sån här toalett. London-minnen.

Just ja.
Jag kanske ska ta och jobba lite nu också.
Vika kuvert.
Hammra silver.
Gå till posten.
Dricka en kaffe.
Happy torsdag!

glöm inte att delta i utlottningen av ett halsband PLATE inne på mitt instagram : @llillau ~ läs mer här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar