söndag 2 februari 2014

EN LÖRDAG PÅ STAN

'nästan min outfit igår … '
Vi har haft besök av min mamma och pappa ända sedan i torsdags. Det är så galet mysigt, eftersom vi har ca 50 mil mellan oss. Så när de kommer upp passar vi på att ta igen all den tid som vi annars inte har tillsammans på en vardaglig basis. Att jag och min syster bor en trappa isär gör att vi alltid är alla. Det blir intensivt, vi hänger tillsammans mest hela tiden och allt går i hundra. Den här gången har vi dock lyckats få in mycket kvalité av allt. Vi har fått äta middag allla-alla tillsammans en kväll (vår familj, syrrans familj och mamma & pappa), vi har fått en myskväll med bara mamma och pappa en kväll (jag lagade en fantastisk god Laksa som ni ska få receptet på) och så har jag och Maken passat på att få en egen kväll (med barnen hemma med mormor & morfar). Lyx!

Igår var vi bjudna på 30-års fest, så innan den började smet jag och Maken ner på Riche (detta härliga ställe, en alltid lika bubblande bar). Satt där och drack bubblor och pratade om allt som vi annars aldrig får tid till ~ bara vi två. Ljuvligt! Idag vaknar jag med en megaförkylning vilket gör att jag får ställa in min löpning och fick istället en dos kultur på Liljevalchs vårsalong, följt av en semla på Wienerkonditoriet. Nu har vi vinkat av mamma & pappa. Alltid lika tomt och tråkigt. Och jag ska hälla i mig en balja varmt ingefära & citron-vatten, jobba ikapp lite och kurera mig. Imorgon vill jag springa igen, imorgon vill jag vara frisk.

Har ni haft en bra helg? Hoppas!

4 kommentarer:

  1. Stort krya på dig!! Hoppas du anrt får springa, så jobbigt hur fort man tappar när man måste vila pga förkylning, men det tar du snart igen...Vi var på Riche i söndags och åt söndagsmiddag, supermysigt. Baren är ju topp:-)!!

    kram

    SvaraRadera
  2. Snyggt snyggt! Var hittar jag skärpet?
    Hälsning
    Marie-Louice

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marie-Louice.
      Skärpet hittar du på J.Crew. Visst är det så snyggt, silver med det där guldiga spännet …
      u.

      Radera