måndag 10 februari 2014

DAGENS KLIPP & LÄRDOM


Jag har kanske världens minsta fötter. En liten 35. Det är därför mycket, mycket svårt att hitta stilettos och pumps i dessa små storlekar. De flesta kängor fungerar i storlek 35/36 för då kan man pressa ner en tjock sula eller ha på sig raggsockor (!) i dem. Ja, förutom Acne's Pistols då. För förstå min besvikelse när jag får reda på att de har dem i storlek 35 - jaaaa - men nästa mening är: "fast de är mer som en 36, kanske t o m en 37". Som att jag skulle bli glad över det! Häpp! Näpp!

Idag, efter att jag hade varit och klippt mig, gick jag snabbt inom Zara. Och där står ett par svarta lackpumps i storlek 35. Va!? Och på en lapp står det " Special Size Asia" … Hittar samma sko i röd & kornblå mocka - alla 3 paren nedsatta till 99 sek styck. Så i kassan står jag där och ler med hela ansiktet och undrar hur det plötsligt kommer sig att de finns i storlek 35. Jo, returnerade från någon som beställt dem på nätet. Under skor finns ett val som heter "specialstorlekar". Där finns ju en del klacka-skor i storlek 35. Hurra! Så jag gjorde ett klipp och fick en ny lärdom idag! Lucky me! Ville bara berätta det … 
+

 Just det ja, påminner om att jag åker på semester på fredag och är åter den 1 mars. Önskar du få ett smycke levererat innan dess, skynda dig. Det hinner jag nog med om vi hjälps åt. Men då måste du beställa typ nu …  

2 kommentarer:

  1. nämen älskar fynd, lucky you:-)!! de har supersköna skor och fina, har storlek 36 så inga jättefötter, men har också hittat till Zara....fyndade också ytterligare ett par skor därifrån i lördags för 99 kr samt någar blusar för löjligt billiga pengar, bra att vara liten ibland eller hur? :-)

    kram

    SvaraRadera
  2. Förstår lyckan - för mig handlar det om att finna extra långa byxor :)

    SvaraRadera