fredag 31 januari 2014

MINA 10 _ JANUARI

Sista dagen på Januari. 
Så vad passar bättre än att köra en 'Mina 10' som Weronica körde igång. Himlans bra det där. 
Nu kan man köra 'Månadens 4' i början av månaden och summerar sedan med "Mina 10" på slutet. 
Here we go ~ "Mina 10 _ Januari" :

1.
Semlor. Jag älskar semlor. Och sedan jag såg den första redan vid nyår har jag varit så sugen. Jag har smygstartat redan nu i januari med 2 semlor. Och herre gud vad det är gott! Jag trycker lätt 2 åt gången … 

2.
Tulpaner. Jag fullkomligt överöser hemmet med tulpaner. Gärna i ljustrosa färger. 

3.
REA. Det är nu som man kan göra de där superklippen. När favoitmärkena släpper de sista godbitarna för mer än 50%. Den här klänningen ska jag nog minsann klicka hem nu, betydligt mer behagligt pris. Ett klipp!

4.
FRUKT. Jag frossar i massor av frukt. Blandat med nötter. Gärna päronhalvor & apelsin med mandelsmör. Eller som juicer som jag mixar med mera grönt. 

5.

VINTERTORR. Jag smöjer mina vintertorra händer med Aësops ljuvliga handkräm. Love it! Finns faktiskt ingen bättre än den här … 

6.
TRASSLIGT HÅR. Jag önskar mer än någonsin att mitt tunna, töntiga hår kunde växa och bli tjockt. Och jag längtar efter sommaren solstrålar så att det blir blondare igen. Naturligt sunkissed istället för råttgrått. Jag ska klippa mig om ett par veckor. Och just nu lutar det åt en kortare (vild) bob. Men vi får väl se då … jag vill ju ha långt hår. Ju! 

7.
TRÄNA. Det är många som kör igång i januari och tränar stenhårt, nyårslöften som ska infrias. Nystart. Och sedan ebbar det ut, till kanske inget alls. Jag började faktiskt innan nyår. Och jag är mer än bestämd på att jag kommer fortsätta med detta, även när januari rullar över i februari. För den energi, den glädje, den styrka och den tillfredsställelse som löpningen ger mig vill jag för alltid behålla. … "Alla borde ha15 minuter per dag till att träna, har du inte det är det dags att prioritera om." {citat: Paolo Roberto}. 
Heja!

8.
SKIDOR. Laddar under januari upp med underställ, skidhandskar och nya skidor (mina egna!). 'Bara' 2 veckor kvar, sedan drar vi till Italien för att klämma lagg och brassa lammkotletter med polenta i hela två veckor. Kanske den bästa semestern om du frågar mig. Vi är utomhus hela dagarna, vi åker tillsammans, vi vilar upp oss  på hotellets spa på eftermiddagarna och så äter vi sjukt god mat morgon, middag & kväll.  Dessutom kommer det bästa sällskapet, hela vägen från andra sidan pölen, över för att hänga med oss i år … 

9.
SOL & VÄRME. Samtidigt som vi längtar som tokar efter skidsemestern så sitter vi här helt bleka (näst intill grå), påsar under ögonen och är lika förvånade som förra året över hur vi kunde missa att boka in en solresa under vinterhalvåret, för att göra vintern lite lättare att överleva. För fi tusan vad vi behöver sol på våra näsor nu. Och fi tusan vad det vore najst att åka tillbaka till det här lilla resortet mitt i Maldivernas övärld ~ barfoot luxury. Jo jag tackar jag!   

10.
MYSKO. Och så var det där med att ha visat upp sitt hem i en inredningstidning. Plaza Interiör. Nummer 2, under januari månad. En väldigt mysko känsla, men jag är så tacksam över alla de fina ord som vi fått från er. En storstädning idag och vi är nästan där … *ler*.


+
Eftersom jag suttit hela morgonen med Stort Monster på Närakuten - följt av en röntgen, som visade inga brutan ben i den supersvullna och blå handen - är det hög tid att sätta igång med jobbet nu!
Happy Friday!

5 kommentarer:

  1. OMG, semlor! Typ det absolut bästa jag vet! Får ta och baka endera dan...

    Hälsningar från Connecticut

    SvaraRadera
  2. Härliga 'mina tio' och det låter helt fantastiskt med skidåkning i Italien. Och den där semmelpremiären får jag nog ta tag i. Du frestar ;-)

    SvaraRadera
  3. Har precis bläddrat igenom "ditt nummer" av Plaza Interiör, snyggt, jättesnyggt hemma hos er! Skidor i Italien det låter ju hur härligt som helst, blir spännande att få höra sen. I år blir det svenska fjällen men nästa år då kanske det är Alperna som gäller :)

    SvaraRadera