måndag 18 november 2013

LOVE YOU TO THE MOON AND BACK


I fredags när jag satt och skulle förbereda mig inför pop-up shoppen i lördags så fladdrade tankarna iväg och styrde mig in på saker som jag länge tänkt göra. Jag har större runda brickor (25 mm ø) som jag gillar men som jag inte riktigt vet vad jag ska använda dem till. De är stora ... brickan med ett handstämplat J, på översta bilden, är min runda bricka som är 12 mm.

När jag lägger mina små monster på kvällarna säger jag alltid till dem det sista jag gör: "Jag älskar er ända till månen och tillbaka!". Det där förstår de, att det är massvis! Mest! För till månen är det ju väldans långt. Och när jag nu satt där och stirrade på den runda brickan och dessutom en liten måne i guld så bara kände jag för att stämpla: "Love you to the moon and back". Ett bokstavsfel (!) senare var det klart. Och så hänger månen där och dinglar på ringen tillsammans med brickan. Kanske inte ett halsband jag skulle bära dagligen. Men åh vad jag älskar den där lilla texten! Och denna lilla bok.

När jag la ut brickan på mitt instagram var det många som frågade vad detta smycke kostar. Brickan är stor (25 mm ø). Och månen är i materialet gold filled. Och på en tunn ankarkedja (1.3) 50 cm skulle det kosta 575 sek. Jag har några till runda brickor (men det går så klart att få denna text stämplad på t ex denna brickan också) om någon är sugen på ett likadant halsband.

Och det går naturligtvis att få bara månen på en kedja också (som armband eller halsband). Jag hinner bara inte med att fota och lägga upp alla nya little.u smycken som jag har ...

3 kommentarer:

  1. Ett fint halsband.
    Du har förmågan att skapa.

    SvaraRadera
  2. Älskar den där lilla textraden! Boken är min favorit att köpa till nyfödingar. Mycket fyndigt att sätta ihop en sådant halsband!
    Ha en fin dag Ulrika!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera