söndag 17 november 2013

LEMON TARTE



Alltså den här lemon tarten ~ så god, så god. Syrlig och ändå söt. Förmiddag, vinkat av Maken, barnen leker och jag har städat av lägenheten (ja, för städerskan kommer imorgon - hahaha). Så nu kan jag unna mig en nespresso och en bit av denna ljuvliga lemon tarte. Den är från den här fina boken. Det enda som jag skulle vilja tillägga i receptet är att citronfyllningen kan med fördel hällas i din pajformen står kvar i ugnen - det blir mindre rengöring av ugnen efteråt då *ler*.

3 kommentarer:

  1. Ser farligt gott ut det där. Jag provade Annas sjukt goda citronkladdkaka och den var verkligen sjukt god. Så god att min väninna, som jag bjöd den på, bakade en egen dagen efter. Och åt upp hela själv. Allt. Och var tvungen att baka en ny så hon hade något att bjuda familjen på sen.
    Citron alltså. Mmmm.

    SvaraRadera
  2. Citrontårta/tarte är verkligen gott. Och säkert extra nyttigt med c-vitaminer så här i mörkret.
    Men snälla lilla u kan du inte lägga upp dina fina armband och halsband som du visar på Instagram i din butik? Jag tänker främst på den fina med texten om att älska till månen och tillbaka. Jag vill verkligen visa den för en kollega (som inte har instagram).
    Önskar dig och sönerna en bra novembervecka.

    SvaraRadera
  3. Ser väldigt gott ut! :-)

    Kram N

    SvaraRadera