måndag 4 november 2013

BARNENS SÄNGAR HAR FLYTTAT PÅ SIG


En kväll när jag skulle läsa saga för barnen tittade en stor 'dammråtta' fram från under en av sängarna. "Herre gud, det måste städas här nuuuuu!"ropade jag. Maken himlade like med ögonen ... tog tag i sängarna och jag hämtade dammsugaren. Alltihop resulterade i en ommöblering där vid halv nio rycket. Och barnen jublade: "Det är ju som mamma och pappas säng nu ju!" ~ inte optimal möblering då det tar mer plats i rummet. Men kul några dagar. Och ni ska höra deras bubbel om kvällarna, maj gad ...

Om ni inte minns hur det brukar se ut så kan man se det här, här och här

Här jobbas det på idag, efter en veckas halvledigt.
Och ikväll ska jag på kamera/fotokurs. Tjiiihoo!

4 kommentarer:

  1. Haha, vilken underbar spontan ommöblering! Och vad mysigt när barnen uppskattar det så. Att ligga och lyssna på det där bubblandet är sådant som värmer i hjärtat.

    SvaraRadera
  2. Mysigt! Våra tjejer har var sitt rum, men de kryper alltid ner tillsammans i samma säng och sover. Närhetsvampyrer båda två så sover de själva vaknar de på natten.

    SvaraRadera
  3. Vilket infall! :-) Vad mysig att sova ihop även för barnen!

    SvaraRadera
  4. Vårt barnrum är också möblerat med "dubbelsäng" - när vi flyttade in hittade jag inte enkel lakan utan bara dubbel lakan och 1.5 år senare står sängarna fortfarande ihop. super praktiskt om man måste sova brevid och mycket mysigare när man läser godnatt saga. kram, Sigrid

    SvaraRadera