måndag 14 oktober 2013

little.u HADE EN POP UP SHOP I BETONGGRUVAN I LÖRDAGS


Nu är det gjort. Jag har haft min första lilla little.u butik. Om än för en dag. Jag lärde mig massvis. Som att man nog inte bör ha högklackat på sig en hel dag ... Det var så kul att se sina smycken tillsammans. Som en liten kollektion. I verkligheten. Jag har ju alltid sett detta framför mig - ni vet inne där. Men nu fanns de alla där tillsammans framför mig. Och det här med display i butik, att skapa en känsla och ett märke. Som står för little.u ... Så kul! Och kanske inte det lättaste.

Under veckan när tillverkat alla smycken inför den här pop-uppen så har jag lyssnat en massor på Laleh. Jag har liksom inte riktigt kunnat göra det på väldigt länge eftersom låten 'Some die young' s finns med och spelades på en väldigt sorglig tillställning. Den är så vacker och så sann, har jag insett! Och nu har jag spelat den på full volym.  Jag lyssnar nu istället på den och förstår att det gäller att ta vara på dagen. Och vet ni, det gjorde jag verkligen i lördags. Jag var så närvarande (även om jag kanske inte kändes så, kanske mest lite stirrig - så 'hög' av lycka - hahaha!). Jag sög in varenda vackert ord som jag fick. Jag uppskattar verkligen att ni tog er tid och kom förbi för att hälsa på mig och mina pop-uppande vänner. Att ni handlade av oss. STORT TACK till er alla! Och till Josefine som äger & driver denna underbara butik Betonggruvan! Ovan lite bilder från lördagen. En del av smyckena finns kvar att köpa så ser ni något ni gillar är det bara att emaila mig på little.u@telia.com ... välkommen!

Tack!

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag - låter som du fick massor av energi. Fin du är i kavajen!

    SvaraRadera
  2. Så härligt att förverkliga en dröm om så bara för en dag! Kanske blir en llilla u- butik i framtiden.

    SvaraRadera
  3. ...och här sitter jag och surar lite för att jag inte hann åka förbi... ;)

    SvaraRadera
  4. Åh vad du strålar! :)) Och jag gör som Petra surar - för att jag inte kunde vara på plats. Kram!

    SvaraRadera
  5. Wow härligt och grattis!!! Så häftigt, förstår att du är lycklig också sur att jag trots att jag bor i Vasastan inte fick till dagen så jag hann förbi:-(

    SvaraRadera