lördag 19 oktober 2013

ATT FOTA BARN ...


... är inte alltid så lätt!

Min farfar har fyllt 90 år och denna helgen firar vi honom med buller och bång. Men vad ger man en man som levt ett långt & härligt liv, och som har allt han behöver?! Jag & syrran kom på att ett foto på barnbarnsbarnen kanske kunde vara en fin present. Med tanke på att de är hans små & bästa kompisar. Inget får honom om att lysa upp se de.

Jag lovade fixa detta. Hämta kids från skola & dagis och fota. Och varje dag så hände något som satte stopp för det. Var det inte för regnigt och mörkt så var den någon som var sjuk eller som just somnat. Haha! Men så i torsdags så hände det. Det hann bli aningens för mörkt. Men alla tre var på topp. Och alla tre stod tillsammans - någon sekund. Sedan sprattlade benen och det var den ena grimasen efter den andra. Maj gad! Att jobba som barnfotograf måste vara en rejäl utmaning alltså. Vi fick till ett par fina, fina bilder. De ovan var några av de suddiga och roliga. Hahah, för shit vad vi skrattade! Mest åt syrran som dök upp i sista sekund och berättade roliga historier och jagade upp barnen till gapskratt och clownande ...

Nu väntar snart bubbel i restaurangen. Men först en skön & varm dusch. Och så saknar jag mitt lilla Monster & Make som fick stanna hemma p g a hastigt insjuknande igår. Hög feber & huvudvärk. Mitt lilla hjärta, krya på dig!

2 kommentarer:

  1. Hello lovely!

    Grattis till din farfar och vilka ljuvliga bilder på små troll helt i gasen som jag kan tänka mig uppskattas enormt! ;)

    Hoppas du har det härligt med bubbel och att lillmonster kryar på sig snart!


    Ps. så glad att vi sågs <3

    SvaraRadera
  2. Med tanke på hur fina de här "misslyckade" bilderna är förstår jag hur underbara kort de andra är.
    Och grattis till 90 år. Stort att leva länge och bra.

    SvaraRadera