måndag 19 augusti 2013

SENSOMMAR BLOMSTER


Nu kan man skörda sensommarens blomster ... Några av mina favoriter är rosa astrar.
Min mormor & morfar hade hela trädgårdslandet fullt av dem. Och samtidigt som jag åkte dit (alltid innan universitetet drog igång igen) för att plocka krondillen och fiska kräftor, så plockade jag famnen full av astrar som jag sedan fick ta med mig hem till studentrummet. Jag fick också med mig hemma-kokt svartvinbärssaft och smörstekta sommar-kantareller. Att plocka fram från frysen framåt hösten ... Min mormor hon kunde skämma bort en hon. Å. Vad hon är saknad.

Nu står mina rosa astrar tillsammans med mässing, doftljus & halvädelstenar på marmorbrickan.
Och på Formex mässan gick vi förbi Mini Empires monter. Som jag imponeras av Jennys illustrationer. Jag blir så sugen på att börja teckna själv, så som jag en gång gjort när jag var yngre. En dag kanske, en dag ... Nu står kortet, från deras monter, där och påminner mig om att jag nog minsann ska ta och beställa ett par saker från Mokkasin - så att jag får den där tygväskan med det galet vackra påfågel-printet på ... Japp!


Nu tillbaka till verkstan. 
Och fler armband med brickor att tillverka ... 
Go' kväll!

5 kommentarer:

  1. Aster är så fina blommor, verkligen höstblommor! Och Mini Empire, de är helt fantastiska!

    SvaraRadera
  2. Den där tygväskan pryder vår hall kan jag säga! Den är sååå fin! Och rosa astrar, älskar dem.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag imponeras också av Mini Empire just nu (eller ja... alltid). Är himla, himla sugen på skärbrädan med samma motiv som på kortet du visar. Den ska nog allt unna mig. :)

    SvaraRadera
  4. Jag har köksbordet fullt med astrar också, de hör liksom augusti till. :)

    Kortet - så fint!

    SvaraRadera
  5. Så fint!! Blir lycklig av astrar <3

    SvaraRadera