tisdag 21 maj 2013

NOPI LONDON


Ja som ni kanske vet så var jag i London i helgen. Underbara London! Jag åkte redan i torsdags kväll, från ett sommarvarmt Stockholm till ett svalare London. Ovanligt! Hem direkt till min väninna. Åh så härligt att ses igen.

I lördags gick vi till ett super mysigt ställe; Nopi. Senaste tillskottet från männen bakom Ottolenghi (som finns på ett flertal ställen i London och har fantastisk mat). Vi bestämde oss för en vin-lunch och körde på deras sätt; det vill säga: beställa in en massa små-rätter som man sedan delar på. Och O M G så god mat! Och så vacker inredning! Marmor, mässing och speglar. Massor av vackra snittblommor. Och trevlig personal ...

Så ja. Lördagen blev riktigt najs. Och så trevligt att shoppa vidare efter god mat och lite vitt vin ... *ler*. Och så avslutades kvällen här. Inte alls samma stil. Inte alls samma publik. Men så härligt på ett helt annat vis. Och väldans god mat.

Mmmm ... jag älskar London! Och jag älskar själva grejen med mat och drinks i London. Så många coola ställen. Sooo najs!

1 kommentar:

  1. Vad härligt!! Och håller emd dig så himla trevligt med alla ställen och att få ett glas chmpagne när man shoppar:-) inte fel...Antar att du är full av energi nu!! Ska få iväg min beställning snart till dig.....

    ha en toppenvecka! kram

    SvaraRadera