söndag 24 februari 2013

SÖNDAGSBILDEN



När vi vaknade i morse så vräkte det ner snö. I mängder! Tunga mörka moln över bergen. Vi insåg att med två små monster fungerade det inte med "ingen sikt" i backarna och dessutom var ett flertal liftar stängda. Vi tog det lugnt, åt en lång frukost. Sedan gick vi in till byn och kikade runt i de olika butikerna. Vi hade glömt inneskor till killarna (ja, till oss också - snacka om att jag känner mig 'svensk' i mina softa outfits & vinter-uggs; medan italienskorna klär upp sig och trippar runt i klackar till middagarna, haha). Vi åt lunch (litet Monster fick äntligen sin efterlängtade Vongole) och då hände det. Det sprack upp!

Vi skyndade oss hem, på med underställ och skidkläder. Och så upp i backen. Och maaaaj gaaad, vilket himmelrike att åka i. Som på moln! Och Stora Monstret kläckte koden till att svänga under de åk vi hann med idag. Nu är vi ny-spa:de och ska om en stund gå ner och äta middag.

Bilden på mig och mina Monster i backen får bli mitt sönsdags-bidrag till Fabriken.



6 kommentarer:

  1. Men wow så härligt ni har det!! Wow.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken bild!

    Så härligt ni har det.

    SvaraRadera
  3. Underbart! Förstår att ni njuter:-) kommer att åka först i påsk så längtar....känns konstigt att inte vara iväg, men sol i Vasaparken med skridsko fick vara ok för söndagen!

    Det går fort när barnen lär sig i slutet av evckan lär de åka som små jehu:-)

    ha det fortsatt underbart!

    SvaraRadera
  4. Så härligt! Man kan riktigt se glädjen...

    SvaraRadera
  5. Åh vad härligt det såg ut!
    Ska ut och åka slalom imorn, hoppas på strålande väder! :)

    SvaraRadera