söndag 9 december 2012

EN TRÖTT SÖNDAG .


Jag är en aning matt. Vi har idag haft kalas för Nils och hans vän - OCH 18 av deras klasskompisar. Alla sju år gamla. Maj gad! Och den andra familjen & vi tyckte det var en ypperlig idé att träffas igår kväll, käka middag & dricka lite vin. Lite vin ja. Men när det är så där trevligt att man glömmer bort tiden och glaset hela tiden fylls på, då tänker man liksom inte på morgondagen. Nähä´ä då. Man stannar uppe sent och bara njuter av att det.

Så jag är aningen trött idag.  Ja. Men som man bäddar får man ligga ...

... och nu är det bara att hoppa på nästa pass. Jobbet! En kopp thé, lite tystnad och mitt silver - så blir det nog bra. 

Den vita amaryllisen (korning & oskarp, som jag) får vara mitt bidrag till Fabriken idag. Min söndagsbild.

1 kommentar:

  1. Kornig och oskarp är också himlens vackert. De spontana tillfällena är oftast bäst. Lite vin på skissbordet blir bara mycket vin och sent om man har trevligt. Tröttheten går över. Tänk vad trist att alltid vara utvilad!

    SvaraRadera