torsdag 29 november 2012

LITE INFÖR ADVENT .


Jag har ännu inte pysslat något inför advent. Men det finns små tecken här hemma ändå.
Jag fick en hyacint. Jag fick en amaryllis. Jag har plockat med mig en mini-minigran hem från stugan, som står i en vas. Och jag har hängt upp en ljusslinga, mest för att det är så mysigt. Och så stjärnan ovan, som jag fann på Indiska. Ljuvlig. Men annars, inget.

Efter min London-weekend ska jag ta tag i det. Jag har en drös idéer. Känner att 'less is more' i år. Det där enkla, vita känner jag för i år - med juliga inslag, så klart. Men så ska jag 'gå förbi' Anthropologie i helgen .. då kan allt förändras  · snabbt *ler*.

Visst var det fint att rycka upp den lilla granplantan med roten och sätta den i en vas med vatten ... 

Och ja. Idag åker jag till London. Bara jag. Lämnar två små monster tillsammans med Maken här hemma. För att inspireras i jobbet. För att strosa, shoppa, äta gott och njuta. Men främst för att umgås med en kär vän (som jag träffar allt för sällan). Så håll ut, på söndag är jag åter.

OCH GLÖM INTE: beställ era little.u smycken som julklappar så snart ni bara kan (så det inte blir stressigt med leveransen innan jul). Mormor/farmor skulle med all säkerthet älska att få ett sådant här ... (kommer fler tips nästa vecka).

4 kommentarer:

  1. Vad fint! Kikade på den där stjärnan idag men har faktiskt två sedan tidigare jular... ibland får man helt enkelt hålla sig!

    SvaraRadera
  2. Ha en jättehärlig vecka! Njut, inspireras, ladda, skratta och andas...Sen när du kommer hem är det nog dags att boka nästa resa...

    Hörde jag Gott Nytt År NYC?

    SvaraRadera
  3. Nu är jag tillbaka efter några dagar off line. Skönt, men nu har jag abstinens...
    Åh, vad härligt du kommer ha det. Inte bara inne på Anthropologie utan rent allmänt. Och så härligt vi hade det sist, repris snart va? En stående.
    Mailar dig ang mitt armband. Kram och njut. hejhej.

    SvaraRadera
  4. Ooo, den där granen är redan årets snyggaste. Den idén lär stjälas, ledsen för det ;)

    SvaraRadera