tisdag 2 oktober 2012

LOVE IS LOVE


Jag bestämde mig i somras för att leva varje dag. För man vet aldrig när dagarna tar slut. Och så länge jag kan vill jag uppleva så mycket som möjligt. Varje dag. Men så kommer de där små hjärntrollen och hälsar på - ibland. De där små trollen som säger: "hej. du där. är du egentligen så bra? varför gör du på på det där sättet? gör om, gör rätt? vet du vad som är rätt?". De där små trollen som får en att känna liten hopplöshet. Liten tvivlan. Liten stress i magen. Får dagen att kännas lite mindre bra. Fast man vet att man har det så där in i baljans bra. Och fast man bestämt sig för att njuta av VARJE dag.

En konstig känsla har malt inom mig de senaste dagarna. Jag vet vad det är. Det är det där förbenade självförtroendet. Det är så trollen heter. Självföretoende. Det får en att börja fundera över: Är jag bra på det jag gör? Uppfostrar jag mina barn rätt? Är jag en bra mamma? Håller jag verkligen på med rätt saker? Vem är jag?

Tvi. Fy. Usch. Bort med dessa tankar. Bort med tvivel. Bort med magsurret. Jag är ju tacksam för det jag har. Jag älskar mina barn. Jag jobbar med det jag älskar. Jag älskar min Make. Jag älskar att älska. Att leva livet.

+

Armbandet ovan är dock inte mitt. Och texten "LOVE IS LOVE" är en "lek med ord". Till en Man. Gjort på beställning. Men jag håller på att göra ett åt mig själv också. För det påminner mig om hur viktigt det är ... livet! Och så gillar jag att det är lite grövre. Lite mer läder. Lite mer robust. Passar både tjej & kille.


+


Pst. Skulle du själv vilja beställa ett armband som ovan (kanske med en egen text) så kan du emaila mig på: ulrika.burell@telia.com ...


2 kommentarer:

  1. Hej lovely! Känner så igen mig i dina tankar...fint att du delar med dig.

    Jag har på min nyckelring orden "Live the life you love. Love the life you live" (Bob Marley) - vill också njuta av varje dag!

    Armbandet är underbart


    Kram!

    SvaraRadera
  2. ajaj! Dags för pepp-fika snart igen. Kram

    SvaraRadera