onsdag 30 maj 2012

NYA SKOR


Ni vet ju att jag skrev det här om små itsibitsiminiwini fötter. Igår gick jag inom en lite sko-second hand butik här i mina kvarter. Hon har en liten, liten hylla med storlek 35-36. Tyvärr är de flesta skorna på den hyllan storlek 36. Eller riktigt anskrämliga 35:or. Ni vet någon som köpt en 35:a för att det förmodligen var den sista kvar och sedan inser efter en användning att den var ju för liten och lämnar in den.

MEN så finns det då och då de där godingarna. De där italienska eller franska godingarna i äkta läder rakt igenom och med en passform som bara säger smack när man sätter på sig dem. De är ofta använda en eller två gånger. Av en dam som skulle vara fin vid något enstaka tillfälle. Och som second hand innehavaren vet att det kommer bli svårt att sälja så de sätter ett lågt pris för att kanske någon med 36 köper en 'för liten' sko. Eller så kommer jag. Och hjular ut ur butiken av lycka ... ett par italienska skinnskor i bästa skick för 150 sek. Hurra! Snyggt vinröda, med lack på tå & häl och en alldeles lagom klack. Blir finfina till jeans.

±

Och ni glömmer väl inte det här:
fri leverans (med postens 1.a klass) vid beställning av halsbandet HJÄRTA MINI - - - t o m idag.


10 kommentarer:

  1. Avis på din oxblodsröda finingar! Second hand-skor brukar sitta som bäst. Har du sett Beyond Retros skoavdelning - där går att göra grymma utländska fynd!

    Wow, jättekul med studenttjejerna! Tummen upp, igen.

    SvaraRadera
  2. Så snygga! Förstår du jublar! Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Snygga! Jag jobbar ju i skobutik just nu och där är minsta storleken 36, dumt.. för ni är många som vill ha 35! Kram Elina

    SvaraRadera
  4. Jag jobbar extra på Rizzo.

    SvaraRadera
  5. Jag måste kika in här en gång till idag när jag kommer hem från jobb. Vad jag har missat mycket. Ursnyggas skor!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  6. Storlek 35?! Jösses, där kanske mina stortår skulle få plats i, inte mer... Men väldigt snygga skor! Sån där tur har jag aldrig med skor, jag får köpa dom nya och sätta dit en nolla till på slutet... ;)

    SvaraRadera
  7. det verkar vara sko-tema på båda våra bloggar idag ;)

    men åh, vilken lycka!!!
    ja du.. 35 är verkligen itsybitsytinywiny..

    SvaraRadera
  8. Så fina skor - de ser ut att passa dig perfekt! Och så suckar jag lite avundsjukt eftersom jag aldrig fyndar fina skor second hand (men så har jag också 39 som så många andra). :)

    SvaraRadera
  9. Lyckost, vilka snyggingar!!

    Kram Lina

    SvaraRadera