lördag 5 maj 2012

FRÖN




Förra helgen i stugan - plantering av frön i små 'växthus'. Barnen älskar att välja ut olika frö-påsar, så vårt lager är stort. Vissa av dem mindre lätt-odlade. Eller vad säger ni om akleja & gula tomater vars frön är så yttepytte små och som dessutom ska tempereras rätt under vissa veckor. Jag säger bara "tjena hej om det blir något av dessa frön!". Men skoj hade vi och skoj är det att nu följa dem varje dag här hemma i stans köksfönster. Vad ska det bli av dem tros ...

Den här helgen tillbringar vi stan och jag tror minsann vi ska vara riktiga city-slickers idag. Hoppa på bussen ner till city, äta en glass i Kungsan under körsbärsträden, strosa omkring i ett par butiker (yeah, right med två kids) och handla på oss lite godsaker i Hötorgshallen till kvällens middag (framför tv:n). Det är ju bara jag och barnen idag. I ett nystädat hem (som luktar Maldiverna - köpte olja där som jag alltid häller i städvattnet.)

Älskar lördagar & önskar er den allra bästa!


8 kommentarer:

  1. Vilken söt fröpåse! Låter som en härlig lördag, ha det så bra!!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Så himla mysigt att plantera med kids! Dom är liksom så förväntansfulla och får ju se små gröna skott ganska så snabbt :)

    Hoppas ni har en skön dag i stan och att du hade barn som äääälskade att gå i butiker just idag!

    KRAM

    Ida & Nike

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig lördag :) kram Diana

    SvaraRadera
  4. Myslördag ensam med barnen i ett nystädat hem som luktar Maldiverna. Lördagslyx...! Ibland är det inte så illa att vara ensam. Minsann. Kram!

    SvaraRadera
  5. Det är så bra att du bloggar för du piggar alltid upp mig. Jag blir pirrlycklig. Livet är härligt. Så känner jag när jag ser dina underbara pics och läser om era sötnosar som vill plantera, glass i Kungsan under körsbärsträden, godsaker från Hötorget.

    Love it!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Men hallå, vaddå olja i städvattnet? Berätta, detta har jag missat, jag som är doftoholik!!

    En gissning, hur länge till blommar det i Kungsan tror du? Vill verkligen hinna dit.
    Hoppas ni fick en mysig tv-middag. Kram

    SvaraRadera
  7. Junior-frön det har jag missat att det finns, jag planterade och sådde för fullt här igår. Vet inte riktigt hur jag tänker för allt kan skördas (om det nu blir något, he, he) när vi är i Fjällbacka... Det får gå till rådjuren eller blomvattnaren!

    Fin söndag - fina du!

    SvaraRadera