lördag 3 mars 2012

STÄMNING I STUGAN


 





Vi fortsätter njuta av vårsolen i vår stuga. Morgonen sovs in (säger man så?) och så lullade vi runt lite i raggsockorna, framför brasan, tillsammans. Sedan fick vårsolen allt damm att virvla runt. Och städtanten i mamman åkte fram. Och resten av familjen engagerades. Fönster (fusk)putsades. Skåp tömdes och fin-lirades. Ytor dammades. Golv dammsögs. Och sedan gick Maken och de två småglinen ut för att bygga elgitarrer (!).

Visar några bilder från stugan. Jag var ju tvungen att fortsätta testa objektivet *ler*. Stugan köpte vi för snart 5 år sedan och den var då en typisk sportstuga som inte renoverats på många, många år. HÄR kan ni se lite före och efter bilder - som jag visade för snart 2 år sedan. Mycket har hänt sedan dess. Och mer kommer att hända nu snart ... så spännande! Ni ska få se.
(och ja. det är 'fuskblommor'. så praktiskt i en stuga som inte har någon som sköter om dem. ganska så fula. i know. men de gör mig glad.)

Nu ska jag lägga mig i soffan, surfa runt lite på alla era härliga bloggar och bara njuta av att det är lördag. Och tänka på att jag ska äta ett kilo smågodis ikväll. Och ostbågar så klart! Och kramas med mina små pojkar. Efter att vi varit nere vid havet och lekt med familjen Kusin. I strålande solsken & nypande frisk luft i någon timme. Aaah! Älskar det här!

10 kommentarer:

  1. Å så härligt! Bästa lördagen! Bilderna är fab

    Älskar ditt objektiv ;)

    SvaraRadera
  2. Lotta: eller hur, visst är objektivet najst. det är fenomenalt på att få till skärpan. trots megazoom. läste att det används speciellt till sportfotografering eftersom det är så stabilt. nu snackar jag inte fotospråk för jag kan inget (nada) om fotografering. men jag älskar att göra det. kram & trevlig lördag!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad roligt och se! Är så avis ska du veta på fin liten stuga! Härligt! Mys nu ordentligt! KRAM!

    SvaraRadera
  4. Vilka glada bilder! :)
    Ha en fin lördag. :)

    SvaraRadera
  5. men så fint ni har det där i stugan, så skönt att koppla bort vardagen och njuta med familjen, tack för krya hälsningarna, stor kram

    SvaraRadera
  6. förstår att ni älskar det. himmel vad mysigt!
    ha det fortsatt bra lilla u!
    stjärnarmbandet är postat. ignorera inte så vacker packetering :).
    kram//jennifer

    SvaraRadera
  7. Låter som härliga dagar! Vardagslyx kallar jag det bara få njuta av varandra och nuet!

    SvaraRadera
  8. Så underbart, och nej, jag fattade inte att det var fejkblommor förrän du själv sa det =)
    Superfina bilder, kul att hitta något "nytt". Jag har sedan 1 vecka tillbaka fått låna ett objektiv av en vän som är fotograf. Jag kanske inte har råd med just ett sånt, men jag kommer nog aldrig att kunna gå tillbaka till mitt "standard" nu...
    Fortsätt njuta av er härliga stuga
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så avis på er som kan åka ut till stugan på helgerna, vilket "andnings hål". Hoppas ni har en jätte jätte mysig helg, eller det förstår jag att ni har när man ser bilderna.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  10. Tack så mycket :), klänningen kommer från Vero Moda. Låter underbart, njut av söndagen.

    SvaraRadera